L’associació

¿Qui som?

L’Associació d’Altes Capacitats i Talents d’Eivissa i Formentera, ACTEF, neix en el 2007 davant la necessitat d’un grup de mares i pares de donar resposta a les problemàtiques que estaven enfrontant per l’absència d’interès, recursos i de sensibilitat dels centres educatius, les administracions i la societat en general cap al que suposava tenir filles i fills amb Altes Capacitats Intel·lectuals (ACI). Van ser 8 les famílies que, juntament amb una psicopedagoga i un orientador de l’equip d’Orientació Educativa i Pedagògica (EOEP) d’Eivissa, van iniciar aquesta marxa.

LA NOSTRA MISSIÓ

ACTEF és una associació sense ànim de lucre formada principalment per famílies amb menors d’altes capacitats d’Eivissa i Formentera. La seva missió és contribuir al desenvolupament integral dels menors dotats amb altes capacitats en l’entorn personal, familiar, educatiu i social, així com al reconeixement dels seus drets.

Per a això, atenem nens, nenes i joves amb altes capacitats en l’àmbit psicològic i educatiu, oferim acolliment, orientació i suport a les famílies, donem formació i orientació a professionals educatius i sanitaris, i impulsem la sensibilització de la ciutadania.

LA NOSTRA VISIÓ

La nostra organització és referent a nivell polític, educatiu i social per la seva capacitat d’incidència en els drets dels nens i nenes amb altes capacitats i per l’impuls que genera per a la implementació de programes pioners i innovadors dirigits a l’atenció inclusiva en l’àmbit educatiu.

Som el punt de trobada de referència per a nens, nenes i joves amb altes capacitats, els qui troben el seu espai per a compartir i gestionar-se de manera autònoma, partint dels seus propis interessos i recursos. Així com per a les famílies, els qui participen amb il·lusió en els programes i les accions que es desenvolupen.

Objetivos

• Fomentar y favorecer el desarrollo global y armónico de niños y adolescentes superdotados intelectualmente, talentosos y precoces para tratar de contribuir a su felicidad y su integración social.
  • Contribuir a la detección, diagnóstico, valoración y atención de los niños y adolescentes con altas capacidades intelectuales.
  • Informar y formar a las familias sobre todo lo que supone desde el punto de vista educativo el hecho de tener un hijo/a, hermano/a u otro familiar con alta capacidad intelectual en la familia.
  • Impulsar el intercambio de experiencias relacionadas con el proceso educativo y la adaptación social de las personas con altas capacidades intelectuales.
  • Promover y apoyar a centros de enseñanza, grupos de personas e iniciativas que realicen algún tipo de atención educativa específica dirigida a los alumnos con altas capacidades intelectuales.
  • Dar a conocer a la sociedad qué es y qué supone el talento intelectual o la superdotación, tratando de informar y sensibilizar a los ciudadanos y la opinión pública sobre las características, problemática y necesidades específicas de las personas con alta capacidad intelectual.
  • Colaborar con los profesionales del ámbito educativo y con las familias para prevenir la aparición y/o solucionar los problemas y dificultades que, en algunos casos, lleva asociada la alta capacidad intelectual.
  • Reivindicar ante las instituciones públicas, especialmente las del ámbito educativo, la necesidad de implicarse y apoyar más a estas personas porque potencialmente pueden constituir la vanguardia de todos los campos de la cultura y el conocimiento humanos.
  • Promover, organizar y/o colaborar en la realización de actividades extraescolares adecuadas a las necesidades educativas de este tipo de personas.
  • Informar a las familias con niños/as superdotados de los recursos, actividades, asociaciones relacionadas y otros posibles temas de interés para ellos.
  • Apoyar el estudio y la investigación científica sobre las altas capacidades intelectuales.