Cicle educACIó Famílies
Destinat a famílies
Mode en línia/presencial
Programa:
Mª Teresa Fernández Reyes: Gestió emocional en les Altes Capacitats
Divendres 7 de març, 18h, en línia
María Sánchez Dauder, Doble excepcionalitat
Dijous 20 de març a les 18h, en línia
Edith Lando, Comunicació amb els joves ACI
Abril, en línia
África Borges,
15 de maig, 18h. presencial
07/3/25 María Teresa Fernández Reyes
En línia
María Teresa Fernández Reyes és una destacada psicòloga i logopeda, coneguda per la seua especialització en altes capacitats intel·lectuals. Ha participat en l’elaboració de plans educatius a Andalusia i ha sigut reconeguda pel Ministeri d’Educació com a tutora en cursos relacionats amb el talent intel·lectual
És autora de diverses publicacions, com a guies i materials d’intervenció, entre les quals destaquen títols com Les balenes tenen saliva? i S.O.S. Alumnat amb Altes Capacitats. També ha sigut nomenada “Ambaixadora del Talent” per la Fundació Promet, en reconeixement a la seua trajectòria en el desenvolupament del talent humà.

20/03/25 María Sánchez Dauder
En línia
María Sánchez Dauder: Innovadora en Altes Capacitats i Neurociència María Sánchez Dauder és una destacada educadora, lingüista i experta en altes capacitats intel·lectuals, amb una àmplia formació que inclou Magisteri, Lingüística, un postgrau en Relacions Públiques i Protocol, i un màster en Psicopedagogia en curs. La seua trajectòria abasta la docència en primària, secundària i universitats, com en la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona.
Autora de més de 18 publicacions, María aborda temes essencials com la relació entre gènere i altes capacitats, l’impacte emocional, l’assetjament escolar i el desenvolupament del talent en equip. El seu enfocament integral combina la neurociència amb metodologies pedagògiques innovadores, incloent-hi la doble excepcionalitat i l’ús de realitat virtual per a diagnòstics més precisos.

Edith Lando, 29 de març
Online
Edith Lando s’especialitza en l’atenció i educació emocional d’adolescents, enfocant-se en el desenvolupament personal i la gestió d’emocions durant aquesta etapa crucial. A través de la seua metodologia educativa, com el programa BRILLA!, treballa amb adolescents per a ajudar-los a comprendre i manejar les seues emocions, fomentar la seua autoestima i desenvolupar habilitats socials.
A més, Edith ofereix eines pràctiques per a pares i educadors, ajudant-los a comunicar-se de manera efectiva amb els adolescents i a guiar-los en el seu creixement personal. El seu enfocament inclou tallers i recursos que aborden temes com la intel·ligència emocional, la resolució de conflictes i la presa de decisions responsables.

16/05/25 África Borges (presencial)
Àfrica Borges del Roser: Líder en Altes Capacitats i Metodologia Educativa Àfrica Borges del Roser és catedràtica de Metodologia de les Ciències del Comportament en la Universitat de La Llacuna (ULL). És una figura destacada en l’àmbit de les altes capacitats intel·lectuals, l’avaluació de programes educatius i la investigació en gènere. La seua trajectòria acadèmica inclou la direcció de programes innovadors com el Programa Integral per a Altes Capacitats (PIPAC) i el projecte ATENEA-ULL, dissenyats per a fer costat a estudiants amb altes capacitats i les seues famílies.
A més, Àfrica dirigeix l’Aula Cultural d’Altes Capacitats de la ULL i la revista científica Talent, Intel·ligència i Creativitat. També coordina la Xarxa Internacional d’Investigació, Intervenció i Avaluació en Altes Capacitats Intel·lectuals (REINEVA), que reuneix experts d’Europa i Amèrica per a fomentar la col·laboració en aquest camp.
Amb una sòlida formació en Psicologia, Àfrica ha contribuït significativament a la investigació i difusió de temes com la intel·ligència emocional, la metodologia observacional i l’avaluació de programes educatius. El seu treball ha transcendit davanteres, implementant-se en països com Mèxic, i ha sigut presentat en nombrosos congressos internacionals.

Com participar
Totes les sessions en línia podran ser vistes des de la pantalla gran de la seu de ACTEF o des de casa.
Cost de participació en el cicleo
No socis: 20 euros sessió
Socis: 15€ una sessió, 20€ dues sessions, cicle complet 30€