Con la colaboración de:

(Treball emocional) Per facilitar un espai segur on els joves puguin tenir un lloc on identificar les seves emocions i aprendre a gestionar-se de mantera adequada. Amb aquesta finalitat, es realitzaran dinàmiques de grup i jocs, afavorint el treball en equip i les relacions socials. Per tant, es presenta com un espai dedicat a la promoció del desenvolupament d’habilitats tant intel·lectuals com a emocionals, treballant de manera òptima les habilitats socials, la comunicació de les emocions, la tolerància a la frustració, la paciència, etc. Així, es pretén respondre a les necessitats col·lectives que sovint presenten els joves dotats de ACI i Dobles Excepcionalitats.


A aquesta activitat es convidarà que ells siguin els protagonistes, tractar de fer que parlin i es desenvolupin parlant de diversos temes relacionats amb les emocions i la seva gestió. També és generarà un espai per a treballar altres aspectes personals i socials com els sentiments, les emocions i la comunicació de dificultats, tot això, gràcies a jocs cooperatius i/o dinàmiques de grup. Per tant, es tractará de crear un espai segur per a garantir l’intercanvi d’opinions amb respecte, empatia i assertivitat.

  • Proporcionar un espai segur pels participants on puguin desenvolupar-se amb naturalitat. Construint un vincle de confiança entre el professional – alumnat.
  • Reforçar les habilitats socials de cada individu. Dotant d’eines per a la gestió i la comunicació de les emocions.
  • Acompanyar a l’alumnat en la identificació i gestió de les emocions que sorgeixin en les sessions.

Elegir un grupo:

Dimars de 18.30h a 19.20h
Seu d´ACTEF (Sant Antoni)

Dijous de 18.30h a 19.20h
Auditori de Cas Serres 


 Dirige Nerea Fernández

Consultar en ACTEF


Aquest taller és un club de lectura interactiu que combina la lectura amb activitats lúdiques per a fomentar la creativitat i el desenvolupament de l’escriptura. Els participants no sols llegeixen i comenten llibres, sinó que també s’involucren en dinàmiques creatives que els permeten crear les seves pròpies històries. A través de jocs i exercicis pràctics, s’exploren diferents tècniques d’escriptura, es potencia la imaginació i es construeixen relats originals. És un espai ideal per als qui gaudeixen de la lectura i desitgen experimentar amb la seva pròpia escriptura d’una manera divertida i col·laborativa.

  • Incentivar a la lectura
  • Facilitar un espai de debat enriquidor i de compartir experiències
  • Millorar els habilitats de comprensió lectora i d’escriptura.
  • Incentivar la curiositat i la creativitat
  • Acompanyar en el procés de desenvolupar la seva pròpia veu


Dissabtes quinzenals
de 11.30h a 13h

Col·legi Guillem de Montgrí

Dades 2025:
11 i 25 octubre 15 i 29 de novembre 20 de decembre

Dades 2026:
17 i 31 de gener
14 i 28 de febrer
14 i 28 de març
25 de abril
10 i 30 de maig

Rosario Ferrer Benito

Consultar en ACTEF


Un lector viu mil vides abans de morir.
Un home que mai llegeix només viu una
GEORGE RR MARTIN


Cantar és molt més que una activitat artística: és una forma d’expressió emocional i una eina poderosa per a desenvolupar habilitats socials. A través de les cançons, les persones aconsegueixen exterioritzar els seus sentiments, connectar amb els altres i cuidar del seu benestar físic i emocional.

Entre els seus múltiples beneficis, el cant pot millorar la salut física gràcies a una major capacitat pulmonar i a l’enfortiment del cos mitjançant la tècnica vocal. També fomenta les relacions humanes, ja que requereix comunicació, col·laboració i genera vincles afectius i suport social. En el pla emocional i mental, cantar ajuda a reduir l’estrès, eleva l’estat d’ànim, reforça l’autoestima i la confiança personal.

A més, el cant contribueix al desenvolupament musical, perfeccionant la tècnica vocal i afavorint una apreciació més profunda de la música. En definitiva, cantar és una activitat completa que impacta positivament en tots els aspectes de l’ésser humà: cos, ment i relacions.

  • Fomentar l’expressió emocional: Facilitar que els participants canalitzin i expressin les seves emocions a través de la música i la interpretació vocal.
  • Millorar les habilitats socials: Promoure la comunicació, la col·laboració i el treball en equip entre els participants mitjançant dinàmiques grupals de cant.
  • Impulsar el benestar emocional i mental: Utilitzar el cant per a reduir l’estrès, enfortir l’autoestima i millorar l’estat d’ànim general.
  • Desenvolupar capacitats musicals: Potenciar la tècnica vocal, l’oïda musical i l’apreciació artística en un entorn participatiu.
  • Enfortir el vincle social: Crear espais de connexió i suport mutu entre els participants a través d’experiències compartides en el cant.

Dissabtes quinzenals
de 10.00h a 11.30h

Col·legi Guillem de Montgrí

Dates 2025:
11 i 25 octubre 15 i 29 de novembre 20 de desembre

Dates 2026:
17 i 31 de gener
14 i 28 de febrer
14 i 28 de març
25 d’abril
10 i 30 de maig


Rosa María Vallejo Climent

Consultar en ACTEF


Cada taller aquest curs s’exploraran diferents maneres de generar i alterar sons per mitjà de la creació de dispositius sonors i instruments musicals de caràcter experimental, d’aquesta manera l’alumne s’introduirà en el món de l’electrònica i s’adquiriran coneixements bàsics en la matèria d’un mode divertit i practico (que és una PCB, reconèixer components d’un circuit elèctric, soldat de components amb estany, ETC) …

Al llarg del curs els introduirem en diferents disciplines dins de la creació d’instruments sonors com són el CircuitBending, el món del sintetitzador *DIY, la programació amb *PureData*, o la construcció d’efectes de so amb els quals poder processar instruments més tradicionals, d’aquesta manera es pretén promoure la curiositat com a motor per a l’adquisició de coneixements i es fomenta el pensament creatiu per a la resolució de problemes.ler un expert@ diferent

És la manera creativa de fer curt circuits en aparells electrònics de baix voltatge (pedals de guitarra, joguines per a nens)… per a crear nous instruments musicals o generadors de so.

Es podria dir que és com “*hackear” un circuit elèctric perquè faci coses (sons) per a les quals en principi no estava dissenyat.

*Pure Data és un programa de codi obert i multiplataforma, especialment dissenyat per a facilitar la manipulació de so, vídeo, imatge i dades en temps real, així com per a desenvolupar projectes interactius i/o generatius.

El Circuit-Bending és una manera molt directa d’aproximar-se a conceptes bàsics de l’electrònica mitjançant el joc i l’error com a mètode d’aprenentatge, així com a la creació d’un objecte artístic.

  • Afavorir l’oci educatiu
  • Fomentar l’activitat en grup i posar en contacte persones amb similars 
  • Adquirir nocions bàsiques per a poder continuar desenvolupant-se i explorant pel seu compte
  • Desenvolupar Habilitats Pràctiques en Electrònica Bàsica
  • Estimular la Creativitat i Experimentació
  • Creació d’Instruments Experimentals

    OBSERVACIÓNS

EN ALGUNES OCASIONES SE NECESITARÁ UN ORDENADOR PORTÁTIL


Dissabtes quinzenals
de 10.00h a 11.30h

Col·legi Guillem de Montgrí

Dades 2025:
11 i 25 octubre 15 i 29 de novembre 20 de decembre

dades 2026:
17 i 31 de gener
14 i 28 de febrer
14 i 28 de marzo
25 de abril
10 i 30 de maig

Steve Fernández de Evilnoisyelectronics

Consultar en ACTEF



Sota la pressió de Circuit bending, gairebé tots els dispositius d’àudio electrònics que existeixen, són instruments musicals experimentals, esperant ser descoberts.
REED GHAZALA


És un espai d’aprenentatge dirigit a enfortir les habilitats i estratègies que permeten als participants millorar el seu rendiment acadèmic. Aquest tipus de taller busca proporcionar eines i mètodes eficaços que facilitin l’organització, comprensió i retenció de la informació, optimitzant el procés d’estudi.

Aquest taller consisteix en un primer trimestre sessions estructurades on s’ensenyen i practiquen diferents estratègies per a millorar la capacitat d’estudi de manera eficient i individualitzada i continuarà els següents trimestres amb un acompanyament en els estudis. L’enfocament està a personalitzar el procés d’aprenentatge, tenint en compte les necessitats, l’estil d’aprenentatge i els objectius de cada persona.

  • Desenvolupar habilitats d’organització i planificació
  • Millorar la capacitat de comprensió lectora
  • Enfortir la retenció de la informació
  • Fomentar el pensament crític i l’anàlisi
  • Desenvolupar hàbits d’estudi saludables i sostenibles


Dilluns i dimarts de 16.00 a 17.30 Seu de ACTEF, Sant Antonio
Dimecres i dijous de 16 a 17.30 Auditori de Cas Serres



Dirigeix: Marià Gracia i Nerea Fernández

Consultar en ACTEF


Aquest taller està dissenyat per a adolescents i es durà a terme tots els dissabtes a la tarda al local de ACTEF.

S’oferiran diversos tallers sobre temàtiques diferents amb la finalitat de crear un espai dinàmic, segur i enriquidor on els joves puguin desenvolupar competències emocionals, personals i socials. A més, es tractaran temes actuals i rellevants tenint en compte l’etapa vital en què es troben.

Per tant, l’objectiu principal és proporcionar un espai segur i enriquidor on els adolescents puguin explorar diverses disciplines, desenvolupar noves habilitats i afavorir el seu creixement personal i social.

Cada dissabte s’activarà un dels tres espais dissenyats especialment per a respondre a les inquietuds i necessitats de els/as joves.

  • D’una banda, tenim la Zebra Explora, on es realitzaran tota una sèrie d’activitats relacionades amb la curiositat laboral, acompanyats per professionals de diversos àmbits. També s’aprofitarà per a fer sortides en grup, convivències, viatges i activitats culturals.
  • A continuació, es presenta la Zebra’s Àgora, un espai dedicat a la reflexió individual i col·lectiva, mitjançant tallers de debat i activitats dinàmiques de grup, en les quals s’aprendrà a expressar opinions pròpies i a escoltar les dels companys.
  • Finalment, s’ha creat un espai denominat la Zebra Zen, que ofereix una oportunitat als perfils més reflexius (o amb superdotació) per a trobar-se entre ells i fomentar l’autoconeixement de forma més profunda. Així, mitjançant la recerca autònoma, les activitats proposades pels professionals i altres recursos, podran comprendre millor el seu funcionament intern (cervell, personalitat, reptes de l’adolescència, convivència,…)
  • Fomentar una major confiança, autonomia i coneixement d’un mateix.
  • Adquirir noves habilitats en diferents àmbits.
  • Promoure la millora de les habilitats socials i de comunicació, l’empatia i la col·laboració dins d’un grup.
  • Crear un espai segur on cada jove se senti valorat i escoltat.
  • Facilitar un espai de trobada i suport per als joves.
  • Treballar el treball en equip, el pensament crític i la creativitat.

Dissabtes quinzenals
de 17.00h a 20.00h
Seu de ACTEF

Oscar sanchez

Nerea Fernández

Gratuït
Hi haurà activitats que tindran un suplement



Cap de nosaltres és tan bo com tots nosaltres junts
KROC


El taller es correspon amb una metodologia única. Al començament es desenvolupen tècniques de calculo mental per a posteriorment realitzar una construcció axiomàtica adaptada. Amb la base exposada es procedeix a treballar temàticament els temes claus de la secundària, en cas de dubtes per part de l’alumnat es recorre a l’axiomàtica i a la demostració matemàtica. Aquest desenvolupament estructurat dels coneixements matemàtics permet un trànsit divertit i sense les fronteres. 

Realitzar un tractament sistemàtic i complet de l’Aritmètica elemental, des del càlcul mental fins a un tractament algebraic amb realització de demostracions, superant el currículum tradicional i permetent una exploració àmplia i sistemàtica de l’Àlgebra i la seva aplicabilitat en la resolució de problemes.

APTITUS

  • Tècniques de càlcul mental. 
  • Axiomes de l’Aritmètica. 
  • Demostracions. 
  • Resolució d’equacions. 
  • Resolució de problemes. 
  • Aprofundiment en altres branques matemàtiques a discreció de l’estudiant. 
  • Es presumeix interès i autonomia.

OBSERVACIÓNS

  • PER ALS NOUS ALUMNES S’HAURÀ DE REALITZAR UNA PROVA DE NIVELL aquesta prova és per a formalitzar grups concorde als nivells individuals de cada alumne/a, mai per a deixar fora a un alumne d’aquest taller. 
  • Es recomana alumnat amb talent Matemàtic 
  • És necessari un COMPROMÍS de pràctica perquè tot l’alumnat gaudeixi de l’activitat.


Dimars – Online

Javier Ruiz Gómez

Consultar en ACTEF




Sota la pressió de Circuit bending, gairebé tots els dispositius d’àudio electrònics que existeixen són instruments musicals experimentals, esperant ser descoberts.
REED GHAZALA


Descobreix l’illa com mai abans. A través d’aquestes excursions pensades especialment per a adolescents, explorarem racons màgics, paisatges que inspiren i llocs plens d’història i naturalesa. Aquesta experiència va molt més allà d’una simple sortida: és una oportunitat per a desconnectar de les pantalles, sortir de la rutina i reconnectar amb l’entorn i amb els altres.

En cada recorregut es fomentarà la companyonia, la conversa cara a cara i el treball en equip. Serà un espai per a crear records compartits, reforçar vincles i gaudir a l’aire lliure mentre s’aprenen coses noves sobre el lloc que habitem. Perquè quan sortim de casa i ens deixem sorprendre pel que ens envolta, alguna cosa en nosaltres canvia.

  • Fomentar el contacte amb la naturalesa: Explorar entorns naturals de l’illa per a despertar l’interès pel medi ambient i el respecte per l’entorn.
  • Impulsar les habilitats socials: Promoure la comunicació, l’empatia i el treball en equip a través d’activitats compartides fora de l’entorn digital.
  • Reduir l’ús de pantalles: Facilitar espais lliures de tecnologia que convidin a la desconnexió i a la presència plena.
  • Descobrir llocs emblemàtics i amagats de l’illa: Conèixer el patrimoni natural i cultural, fomentant el sentit de pertinença i la curiositat.
  • Estimular el creixement personal: Viure experiències enriquidores que potenciïn l’autonomia, l’autoestima i la presa de decisions saludables.

Diumenges quinzenals
de 10h a 13.00h

Cada 3 setmanes es demanaré a les famílies que participin

les dates poden veure’s alterades pel clima

Dates 2025:
5 i 19 octubre 9 i 23 de novembre 14 de desembre

Dates 2026:
11 i 25 de gener
8 i 22 de febrer
8 i 22 de març
19 d’abril
10 i 24 de maig

 Oscar Sánchez

Consultar en ACTEF

Es tracta d’un servei ofert per ACTEF on es pretén oferir un espai als joves i les seves famílies al qual puguin acudir en cas de considerar-se embolicats en una situació de risc o vulnerabilitat, ja sigui a la llar o en el centre educatiu. Per tant, es planteja com una oportunitat de brindar un espai segur i confidencial per a l’orientació i atenció dels usuaris, amb la intenció de desenvolupar una prevenció sobre conductes de risc i intervenció primerenca en casos de conflictivitat o de victimització.

Aquest servei es durà a terme per una criminòloga especialitzada en intervenció amb menors i delinqüència juvenil, mostrant disponibilitat per via telefònica o correu electrònic. A través d’aquest canal, els usuaris podran expressar les seves inquietuds, rebre assessorament i ser escoltats en un entorn segur i des de l’empatia.

Així mateix, aquells casos que presentin una major gravetat, seran valorats i llocs a disposició directa amb el departament de psicologia, amb l’objectiu de dur a terme una intervenció més específic.

Dirigit: Als joves i les seves famílies

Metodologia: Es durà a terme per mitjà d’una atenció personalitzada i confidencial, a través de trucada telefònica o correu electrònic. S’avaluarà cada cas de manera individual i es proporcionaran eines inicials. Es faran seguiments de cas i acompanyament. Finalment, si fos necessari, es derivaria a l’àrea de psicologia.

  • Atendre als joves i famílies en situació de conflicte o vulnerabilitat
  • Oferir un espai d’escolta i assessorament
  • Orientar les famílies en la gestió de problemàtiques juvenils

Correo consultanerea@gmail.com

Lunes consulta directa con Nerea de 15 a 17:30 telefono 640 99 63 34

Nerea Fernández

Gratuito

Amb la col·laboració de:

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad