Facilitar un espai segur on els nens i nenes puguin tenir un lloc on identificar les seves emocions i aprendre a gestionar-se de mantera adequada. Amb aquesta finalitat, es realitzaran dinàmiques de grup i jocs, afavorint el treball en equip i les relacions socials. Per tant, es presenta com un espai dedicat a la promoció del desenvolupament d’habilitats tant intel·lectuals com a emocionals, treballant de manera òptima les habilitats socials, la comunicació de les emocions, la tolerància a la frustració, la paciència, etc. Així, es pretén respondre a les necessitats col·lectives que sovint presenten els joves dotats de ACI i Dobles Excepcionalitats.


A aquesta activitat es convidarà que ells siguin els protagonistes, tractar de fer que parlin i es desenvolupin parlant de diversos temes relacionats amb les emocions i la seva gestió. També és generarà un espai per a treballar altres aspectes personals i socials com els sentiments, les emocions i la comunicació de dificultats, tot això, gràcies a jocs cooperatius i/o dinàmiques de grup. Per tant, es tractará de crear un espai segur per a garantir l’intercanvi d’opinions amb respecte, empatia i assertivitat.

  • Proporcionar un espai segur pels participants on puguin desenvolupar-se amb naturalitat. Construint un vincle de confiança entre el professional – alumnat.
  • Reforçar les habilitats socials de cada individu. Dotant d’eines per a la gestió i la comunicació de les emocions.
  • Acompanyar a l’alumnat en la identificació i gestió de les emocions que sorgeixin en les sessions.

Dimarts de 18.30h a 19.20h
Seu ACTEF (Sant Antoni)

Dijous de 18.30h a 19.20h
Auditori de Cas Serres 

 Dirige Nerea Fernández

Consultar en ACTEF


La cultura és l’aprofitament social del coneixement
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ


En aquest taller treballaran les diferents disciplines tant esportives com recreatives, descobriran el món del teatre a través d’activitats lúdiques i improvisació i, desenvoluparan capacitats i habilitats motrius mitjançant el circ. Durant el curs, les primeres sessions estan enfocades al treball en equip la cohesió grupal. Durant gran part de la segona part del curs es realitzen activitats de treball sota pressió en equip i per a finalitzar el curs es realitzen activitats de totes les disciplines en cada sessió.

  • Aprendre a interrelacionar-se amb els companys, des d’una perspectiva creativa i esportiva i saludable.
  • Fomentar la practica creatiu-esportiva als nens i nenes.
  • Aconseguir una expressió creativa a través de formes dramàtiques
  • Fomentar la pertinença a un grup

Dissabtes quinzenals
de 10h a 11.30h

Colegio Guillem de Montgrí

Dades 2025:
4 i 18 octubre, 8 i 22 de novembre 13 de decembre

Dades 2026:
10 i 24 de gener
7 1 21 de febrer
7 21 de març
25 de abril
16 i 30 de maig

 Oscar Sánchez

Consultar en ACTEF



La ciència es compon d’errors, que, a la vegada, són passos cap a la veritat.
JULIO VERNE


Sabies que els arqueòlegs són com a detectius del passat? En aquest taller, els nens i nenes es convertiran en exploradors d’antigues civilitzacions, però sense necessitat de viatjar en el temps! explicacions manualitats i molta imaginació, aprendran com vivien els nostres avantpassats, quins objectes usaven i com els descobrim avui.

  • Descobrir què és l’arqueologia i com ens ajuda a conèixer el passat.
  • Desenvolupar la creativitat mitjançant manualitats inspirades en cultures antigues.
  • Millorar la motricitat fina a través d’activitats com a modelatge, pintura i construcció.
  • Fomentar el treball en equip i el respecte per les idees dels altres.
  • Valorar el patrimoni històric i aprendre a cuidar-lo des de petits.

Dissabtes quinzenals
de 11:40h a 13h

Colegio Guillem de Montgrí

Dades 2025:
4 y 18 octubre 8 i 22 de novembre 13 de decembre

Dades 2026:
10 i 24 de gener
7 i 21 de febrer
7 i 21 de març
25 de abril
16 i 30 de maig

Carmen Mezquida

Consultar en ACTEF

Laboratori Creatiu és un taller de treball emocional i desenvolupament d’habilitats socials a través de les activitats creatives. Viatjarem en el temps per a conèixer civilitzacions antigues, descobrirem éssers mitològics, desxifrarem enigmes de la naturalesa i moltes coses més sempre partint de la nostra creativitat. El taller busca encuriosir i l’interès de els\as nens\as per diverses àrees del coneixement i habilitats a través del joc creatiu i la imaginació.

  1. Desenvolupar l’interès dels nens per aprendre sobre temes variats.
  2. Treballar la gestió de la frustració.
  3. Promoure el desenvolupament personal, millorant la confiança i autoestima dels nens.
  4. Fomentar la interacció social i el treball en equip entre els participants.
  5. Oferir un ambient divertit i creatiu on els nens\as puguin expressar-se i explorar lliurement.
  6. Treballar l’empatia i l’assertivitat.

Es realitzarà un taller setmanal amb temàtiques trimestrals treballant des d’un punt de vista creatiu per a la consecució dels objectius d’una forma lúdica i natural.


Dilluns de 16.30h a 17.30h
Sant Antonio, seu de ACTEF

Soledad Pérez Mesas

Consultar en ACTEF



Aquest taller està dissenyat amb l’objectiu d’introduir-los al fascinant univers de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (*STEM) a través de la creació i programació de robots.

Durant el taller, els nens aprendran conceptes bàsics de robòtica, com la mecànica, l’electrònica i la programació, d’una manera divertida i interactiva. Utilitzant kits de robòtica especialment dissenyats per a la seva edat, construiran robots que poden moure’s, respondre a estímuls i fer tasques senzilles. A més, a través d’activitats pràctiques i desafiaments col·laboratius, els nens desenvoluparan habilitats essencials com el treball en equip, la resolució de problemes i el pensament crític.

El taller no requereix experiència prèvia en robòtica o programació, ja que està pensat per a adaptar-se al nivell de coneixement de cada participant. Amb el suport d’instructors capacitats i materials didàctics atractius, els nens descobriran com les seves idees poden prendre vida en forma de robots funcionals.

Uneix-te a nosaltres en aquest taller de robòtica educativa i descobreix com la ciència i la diversió poden anar de bracet!

  • Fomentar l’interès per la tecnologia i la ciència
  • Desenvolupar habilitats de resolució de problemes
  • Promoure el treball en equip i la col·laboració
  • Estimular la creativitat i innovació
  • Introduir conceptes bàsics de programació i electrònica
  • Desenvolupar la perseverança i la resiliència
  • Millorar la coordinació i habilitats motores
  • Introduir el concepte d’ètica i responsabilitat en la tecnologia


Disaptes, de 10 a 11:30h
Seu ACTEF (Sant Antoni)

Juanjo Moreno 

Consultar en ACTEF


Tu tens a algú que pugui apagar-te quan vulgui?
I per què jo sí?
AVA


El taller es correspon amb una metodologia única. Al començament es desenvolupen tècniques de calculo mental per a posteriorment realitzar una construcció axiomàtica adaptada. Amb la base exposada es procedeix a treballar temàticament els temes claus de la secundària, en cas de dubtes per part de l’alumnat es recorre a l’axiomàtica i a la demostració matemàtica. Aquest desenvolupament estructurat dels coneixements matemàtics permet un trànsit divertit i sense les fronteres. 

Realitzar un tractament sistemàtic i complet de l’Aritmètica elemental, des del càlcul mental fins a un tractament algebraic amb realització de demostracions, superant el currículum tradicional i permetent una exploració àmplia i sistemàtica de l’Àlgebra i la seva aplicabilitat en la resolució de problemes.

APTITUS

  • Tècniques de càlcul mental. 
  • Axiomes de l’Aritmètica. 
  • Demostracions. 
  • Resolució d’equacions. 
  • Resolució de problemes. 
  • Aprofundiment en altres branques matemàtiques a discreció de l’estudiant. 
  • Es presumeix interès i autonomia.

OBSERVACIÓNS

  • PER ALS NOUS ALUMNES S’HAURÀ DE REALITZAR UNA PROVA DE NIVELL aquesta prova és per a formalitzar grups concorde als nivells individuals de cada alumne/a, mai per a deixar fora a un alumne d’aquest taller.
  • Es recomana alumnat amb talent Matemàtic 
  • És necessari un COMPROMÍS de pràctica perquè tot l’alumnat gaudeixi de l’activitat.


Dimars – Online

Javier Ruiz Gómez

Consultar en ACTEF




Sota la pressió de Circuit bending, gairebé tots els dispositius d’àudio electrònics que existeixen són instruments musicals experimentals, esperant ser descoberts.
REED GHAZALA


“Espai descobreix” Dissenyat oferir varietat per a nens i nenes que no poden comprometre’s tots els dissabtes,  on s’oferissin temàtica diferent presentada per un professional de la matèria. Aquesta oferta de  tallers buscarà encuriosir i l’interès dels nens per diverses àrees del coneixement i habilitats, proporcionant una experiència educativa i divertida que fomenti el seu desenvolupament integral.

S’aniran oferint al llarg del curs escolar per a poder-se inscriure, les activitats podran ser vistes d’experts, tallers, excursions familiars i més.

  • Desenvolupar l’interès dels nens per aprendre sobre temes variats.
  • Fomentar l’adquisició de noves habilitats pràctiques i teòriques.
  • Promoure el desenvolupament personal, millorant la confiança i autoestima dels nens.
  • Fomentar la interacció social i el treball en equip entre els participants.
  • Oferir un ambient divertit i creatiu on els nens puguin expressar-se i explorar lliurement.
  • Treballar el factor sorpresa i l’adaptabilitat a diferents situacions.
  • Oferir un taller per a aquells/as nens/as que estan interessats en diverses temàtiques.


Dissabtes
de 11.40h a 13.00h

Col·legi Guillem de Montgrí

Activitats puntuals


Cada taller un expert@ diferent

Consultar en ACTEF



Si buscar resultats distints, no facis sempre el mateix
ALBERT EINSTEIN


Con la colaboración de:

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad