
Dra. Rosabel Rodríguez Rodríguez
Universitat de les Illes Balears (UIB)
Doctora en Psicopedagogia (premi extraordinari de tesi). Llicenciada en Psicologia. Logopeda.
Professora titular de l’àrea de Psicologia Evolutiva i de l’Educació del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la UIB. Ha treballat especialment en el camp de les altes capacitats intel·lectuals i la creativitat.
IP del Grup d’Investigació en les Altes Capacitats (GIAC) de la UIB. Les seues investigacions giren entorn del camp de les altes capacitats intel·lectuals, la superdotació, el talent i la creativitat, especialment en relació al procés educatiu i formatiu del professorat, identificació i intervenció.
Coautora del Protocol d’identificació i avaluació de l’alumnat d’altes capacitats en centres escolars adoptat des del curs 2015-16 per la Conselleria d’Educació de les illes Balears per a la seua aplicació en tots els centres escolars d’aquesta comunitat.
La seua publicació més recent és: Aprendre tots junts és possible. Estratègia de Programació Multinivell (2020) en l’editorial Santillana.
Directora del Programa d’atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals (PACiS) de la UIB.
Directora del Programa d’enriquiment extracurricular per a alumnat de Secundària, Batxillerat i Formació Professional, MENTORiment i MENTORiment en femení, de la UIB.
Directora del curs d’Expert Universitari en Altes Capacitats Intel·lectuals: Detecció, Avaluació i Intervenció. Títol propi de la UIB (20 ECTS).
Ha exercit els càrrecs de Vicedegana de la Facultat d’Educació; Cap d’estudis de Psicopedagogia; Directora del Servei d’Ensenyament Flexible i a Distància de la Universitat de les Illes Balears “Campus Extens”; a més de ser Vicerectora d’Estudiants de la UIB.

Ramon García Perales
Professor del Departament de Pedagogia en la Facultat d’Educació d’Albacete, Universitat de Castella-la Manxa (UCLM), àrea de Didàctica i Organització Escolar. Funcionari de carrera del cos de professorat d’Educació Secundària, especialitat d’Orientació Educativa. Secretari del Màster de Formació Permanent en Professorat per a alumnes d’Altes Capacitats de la UCLM. Coordinador i investigador principal del Grup d’Investigació L’adquisició de competències en la formació docent per a millorar la qualitat de l’educació (EDUCALIDAD) de la UCLM. Membre de la Junta Directiva de l’Associació Professional d’Orientadors/as a Castilla-la Mancha (APOCLAM).

María del Pilar Muñoz Deleito
Doctora en Psicologia Educativa per la UCM, amb la Tesi Doctoral ENTRENAMENT EN ESTRATÈGIES D’APRENENTATGE EN ALUMNAT D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. Dirigida per la Dra. Luz F. Pérez Sánchez
Llicenciada en Psicologia. Llicenciada en Pedagogia.
Professora de la de la Universitat Camilo José Cela (UCJC), Facultat d’Educació i ha sigut Professora Associada del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de UCM des del curs 2003-2004 fins al curs 2016-2017.
Cap de Departament d’Orientació en Institut d’Educació Secundària durant 20 cursos i anteriorment ha format part dels Equips d’Educació del MEC (EOEP).
Professora de l’Expert UNIVERSITARI EN EL DESENVOLUPAMENT DE LA INTEL·LIGÈNCIA, CAPACITAT SUPERIOR I NEUROPSICOLOGIA de la UCJC (Facultat d’Educació).
Codirectora i Coordinadora del PROGRAMA ADA (Alt desenvolupament de l’Aprenentatge) de la Facultat d’Educació de la UCJC.
Codirectora del Seminari Internacional Dona, Intel·ligència i Talent (XVI edicions).
Coordinadora en la UCJC del Programa Desenvolupament Altes Capacitats Universitàries en la Universitat (DACIU).
Col·laboradora del PROGRAMA ESTRELA d’Enriquiment Extracurricular de Madrid; PROGRAMA D’ENRIQUIMENT COMPLEMENTARI de la Comunitat de Madrid: del PROGRAMA D’ENRIQUIMENT EXTRACURRICULAR de la UNIVERSITAT DE LA RIOJA; i de ESTALMAT projecte de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals.
Vocal de la Junta directiva de l’Associació NORTE JOVEN (Centre de segona oportunitat), i membre de la Comissió Pedagògica i del Consell de directors.
Directora General de Capítols i directora del Capítol Espanya de l’Associació World Women Talent System (WWTS).
Ha publicat diversos articles i participat en projectes d’Investigació relacionats amb: “Psicologia Cognitiva. Enseñar a pensar Altas Capacidades. Mujer. EStrategias de aprendizaje.“

Susana Arroyo Andreu
Psicòloga especialista en AACC i directora del centre HEMISFERI – ALTES CAPACITATS.
Experiència en psicoteràpia individual, de parella i familiar. Avaluació , psicodiagnòstic i docència en l’àmbit de les altes capacitats Intel·lectuals.
Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Màster en Teràpia Familiar Sistèmica per la Universitats Autònoma de Barcelona i l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Formació en Psicoteràpia Gestalt per l’ Institut Gestalt de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia Clínica i de la Salut per la Universitat de Barcelona.
Ha publicat tres llibres al voltant de les AC:
– “Los Superdotados. La realidad de una diferencia” (2006)
– “Emociones. La cara oculta de las altas capacidades” (2018)
– «Heroinas doblemente excepcionales» (2023)

Natalia Serrar Bertran
Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Màster en Teràpia Familiar i de parella Sistèmica per la Universitats Autònoma de Barcelona i l’Hospital de la Santa Cruz i Sant Pau.
Experiència en psicoteràpia individual especialment #xiquet, adolescents i joves dins i fora del context escolar. Experiència en intervencions dins de l’àmbit de l’Educació.
Amb la col·laboració de:
